Również stosowane przez towarzystwa systemy przyznawania zniżek i zwyżek za bezpieczną/ szkodową jazdę nie zostały od tamtego roku zmodyfikowane.
Zmiana klasy Bonus Malus przy wznowieniu ubezpieczenia po jednej szkodzie:
-
Allianz: analogicznie jak przed rokiem, klient po 1 szkodzie spada o 2 klasy Bonus Malus – z 9 klasy BM (60% znizki) do 7 klasy BM (50% zniżki);
-
Compensa: tak jak w roku 2010 – klient traci 20% zniżek, spadając z klasy 1 BM (60% zniżek) do klasy 3 BM (40% zniżek);
-
HDI: również bez zmian – klient spada z klasy 16 BM (60% zniżek) do klasy 15 BM (50% zniżek);
-
MTU: jak przed rokiem – klient traci 20% zniżek, spadając z klasy 9 BM (60% zniżek) do klasy 7 BM (40% zniżek);
-
PZU: podobnie jak w roku 2010 – z 11 klasy BM (60% zniżki) klient spada do 9 klasy BM (50 % zniżki);
-
Warta: również bez zmian – po szkodzie kierowca traci wszystkie zniżki i naliczana jest mu zwyżka 30%.
Jedyną istotną zmianę w podejściu do szkodowych kierowców wprowadził Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, udostępniając 25 towarzystwom ubezpieczeniowym specjalny program do weryfikacji szkód z OC i AC. Dzięki temu narzędziu, towarzystwa mogą szybko i rzetelnie sprawdzić historię szkodowości danego kierowcy, dzięki czemu znacznie spadnie liczba oszustw przy zawieraniu ubezpieczeń komunikacyjnych. Kierowcy nie będą mogli bezkarnie przypisywać sobie większych zniżek, niż rzeczywiście posiadane. Nie ujdzie im także na sucho zatajenie szkody.